Katowice. Najbardziej medialny kandydat w kraju
Katowice zajęły pierwsze miejsce w rankingu najbardziej medialnych kandydatów do miana Europejskiej Stolicy Kultury 2016 w drugiej edycji raportu wizerunkowego Coolturalne Miasta.
Stolica naszego województwa pokonała Warszawę, Wrocław, Gdańsk i Lublin.
- Trudno ten fakt komentować, ponieważ nie podejmowaliśmy działań wyłącznie medialnych, jak inne miasta kandydujące do miana Europejskiej Stolicy Kultury 2016 - tak na gorąco komentuje wyniki Marek Zieliński, dyrektor biura ESK Katowice. - Nie robiliśmy ogólnopolskich akcji billboardowych, radiowych czy telewizyjnych, mimo to miło słyszeć o takim wyróżnieniu.
Katowice prowadzą w rankingu pod względem liczby publikacji w ogólnopolskiej prasie (397) i w ich wydźwięku. O 20 materiałów wyprzedziły Warszawę (377), zaś o blisko 30 Lublin (369). Najwięcej o ESK pisze się w prasie regionalnej i tu prym wiedzie "Dziennik Zachodni", w którym dotychczas ukazało się 68 artykułów na ten temat.
- Na pewno pomógł nam wysoki poziom projektów i programów. Ta medialność jest zasługą tych, którzy brali udział w wielu wydarzeniach kulturalnych. Gdyby one nie zasługiwały na reakcję, to nie udałoby się sprowokować tak mocnego wydźwięku w kraju. Nasze działania to nasza odpowiedź na potrzeby ludzi, które dotychczas były pomijane - cieszy się Zieliński.
Ranking medialnych kandydatów do miana Europejskiej Stolicy Kultury 2016 przygotował Press Service Monitoring Mediów.