Fatyga, Barbara; Kietlińska, Bogna
Publiczność 2016 : My jesteśmy kulturalna kolejka, a nie żadne chamstwo. Raport
- Miejsce publikacji
- Warszawa
- Rok publikacji
- 2016
- Wydawca
- Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego; Fundacja Obserwatorium Żywej Kultury - Sieć Badawcza
Treść
Część pierwsza. O koncepcji, metodzie i badaniu terenowym ▸9
- Wstęp teoretyczny – pojęcia zastosowane w badaniu ▸9
- Ogólna charakterystyka badania ▸12
- Dobór próby – założenia i realizacja ▸13
- Logistyka i przebieg realizacji badania ▸22
- Metody zastosowane w badaniu ▸22
Część druga. Opis sytuacji kulturalnej w badanych miastach ▸25
- Infrastruktura i oferta kulturalna oraz ich wykorzystanie przez uczestników ▸25
- Uczestnictwo w kulturze w 29 miastach na tle badań ogólnopolskich ▸36
- Podsumowanie – zbiorcza typologia środowisk kulturalnych w 29 miastach ▸54
Część trzecia – Wyniki badania „Bilet za 400 groszy” ▸57
- Wiedza badanych o akcji „Bilet za 400 groszy” ▸57
- Wybory i gusty teatralne badanych: typologia publiczności ▸58
- Kto stał w kolejce po bilet za 400 groszy: charakterystyka socjodemograficzna ▸66
- Aktywność kulturalna w czasie dla siebie: codziennie i w dniach wolnych od pracy ▸77
- Towarzyskość ▸81
- Kwestie finansowe i poglądy badanych na pieniężną wartość kultury ▸84
Aneks ▸94
Raport opracowały prof. dr hab. Barbara Fatyga, dr Bogna Kietlińska (Fundacja Obserwatorium Żywej Kultury – Sieć Badawcza). Głównym celem projektu było zbadanie publiczności, która w ramach akcji „Bilet za 400 groszy” ustawiła się 14 października 2016 w kolejkach do kas 76 polskich teatrów z 29 miast – w kontekście jej kompetencji kulturowych, ekonomicznej dostępności teatru oraz zagrożenia wykluczeniem z kultury.