Artykuły

Projekt Leszka Bzdyla w Starym Browarze w Poznaniu

Towarzystwo Gimnastyczne zaprasza do udziału w projekcie Leszka Bzdyla "Coaching Bzdyl", który odbędzie się w dniach 27-29 kwietnia w Starym Browarze Studio Słodownia +3 w Poznaniu.

Aplikacje (cv i list motywacyjny) należy przesyłać do 15 kwietnia na adres nataljad@wp.pl.

Leszek Bzdyl zaprasza:

Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 100 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2006, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melisa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert.

Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form.

Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).

Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to:

konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem,

integracja-koordynacja ruchu i oddychania,

badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu

świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu,

Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu.

Na zdjęciu: Leszek Bzdyl w swoim spektaklu "Eden", Teatr Dada von Bzdülöw, Gdańsk.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji