Artykuły

Klasyka w nowej odsłonie

Autor publikacji wykonał tytaniczną pracę nie tylko zebrania informacji o spektaklach Kościelniaka, ale również ich interpretacji oraz prześledzenia jego drogi zawodowej - o książce Piotra Sobierskiego "Więcej niż musical. Teatr Wojciecha Kościelniaka" pisze Marcin Pieszczyk w tygodniku Wprost.

Traktowany jeszcze do niedawna w Polsce nieco po macoszemu musical dzięki Wojciechowi Kościelniakowi zaczął być w końcu brany na poważnie. Nic w tym dziwnego, bo reżyser rzadko kiedy sięgał po gatunkową klasykę ("Hair" "Chicago", "Halo Szpicbródka"), częściej za to biorąc na warsztat kanon literatury polskiej i światowej, wymieńmy najważniejsze jego tytuły: "Lalka", "Frankenstein", "Chłopi", "Mistrz i Małgorzata" "Kariera Nikodema Dyzmy", "Zły" "Wiedźmin", "Blaszany bębenek". Czy to dobry pomysł, by bohaterowie, których znamy z kart powieści i dramatów, śpiewali? Jak dowiódł Kościelniak: genialny w swojej prostocie, bo łączy teatr dramatyczny z muzycznym i doskonale nam znane historie z wyjątkową muzyką, choreografią, scenografią oraz kostiumami.

Autor publikacji wykonał tytaniczną pracę nie tylko zebrania informacji o spektaklach Kościelniaka, ale również ich interpretacji oraz prześledzenia jego drogi zawodowej.

---

Piotr Sobierski, "Więcej niż musical. Teatr Wojciecha Kościelniaka", Gdyńskie Centrum Kultury

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji