Artykuły

Pornography

LATO 2005, Londyn, zamachy, telewizja, U2, bijąca ze wszystkich stron współczesność. To nasz świat zblazowanej ponowoczesności, terroru i rocka, to nasz świat kazirodczych stosunków seksual­nych, przestępczości nieletnich, rapu i pogardy dla starych. To my, to nasz kryzys wartości, to nasz lęk egzystencjalny, to nasza aksjo­logiczna pustka! Bliżej, kamera, bliżej, jeszcze na tę pustkę! Sztuka Stephensa to konglomerat najbardziej efektownych diagnoz i ostrzeżeń na temat świata po 11 września. Symultaniczne wątki skupiają się w niej wokół jednego dnia, gdy cały Londyn żył tragedią w metrze, nowiną o przyznaniu Wielkiej Brytanii olimpiady i kon­certem Bono. Staruszka spędzająca dnie samotnie w domu nagle przenosi swoją samotność do centrum miasta, gdzie nikt prócz niej nie dotarł z powodu zamachów. Młody raper rasista śledzi nauczy­cielkę, znudzona kobieta wysyła tajne plany firmy do konkurencji. Przerywany ruch, przerywane monologi, przerywane obroty wiel­kiej scenicznej machiny. Nic się nie składa, nic się nie tłumaczy. Powstrzymując opadające powieki, mruczymy jeszcze: "To my, to o nas, współczesność, współczesność...". I gdy bezsilni zasypia­my, w ostatnim przebłysku przytomności uświadamiamy sobie, że kilka faktów z serwisu informacyjnego to niekoniecznie cala prawda o bohaterach naszych czasów.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji