Artykuły

Lekcje przyśpieszonej dorosłości

Wśród przedstawień poruszających trudny problem gwałtownego - nomen omen - pożegnania z dzieciństwem i wchodzenia w dorosłość, warto zwrócić uwagę na "Kopciucha" Janusza Głowackiego w Teatrze Małym oraz na "Gry i zabawy" Edny Mazyi w Teatrze Dramatycznym.

Do zakładu poprawczego, w którym młodociane pensjonariuszki inscenizują baśń braci Grimm o "Kopciuszku", trafia ekipa filmowa. Reżyser (Artur Żmijew­ski) chce nakręcić film, którym mógłby zabłysnąć na zagranicznych festiwa­lach, dlatego przed kamerą wyciąga od dziecięcych aktorek najintymniejsze zwierzenia. Kopciuszek (Agnieszka Grochowska) nie chce się spowiadać z do­świadczeń dzieciństwa. Oporną wykonawczynię ma do uległości zmusić lawi­na prowokacji uruchomiona przez psychopatycznego Zastępcę Dyrektora (Krzysztof Wakuliński). Język subkultur szybko się starzeje. Autor zmodyfiko­wał więc tekst, przystosowując go do współczesnych realiów, a wystawił go amerykański reżyser Will Pomerantz.

Młody reżyser Tomasz Gawron (ur. w 1975 r.) przeniósł na scenę dramat izrael­ski o traumie zbiorowego gwałtu kilkorga nastolatków na koleżance z podwórka. W przejmującym widowisku intrygujące, pełne artystycznego i zmysłowego na­pięcia role stworzyli Marta Król i Marcin Dorociński jako jej główny adwersarz.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji