Artykuły

Sami swoi

Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii reż. Grażyna Kania, Teatr Polski w Poznaniu.

Jest taka scena w Kabarecie Boba Fosse'a: ogród piwiarni, letnie popołudnie w Bawarii lat 30. Złotowłosy młodzieniec intonuje pieśń i po chwili wszyscy zwyczajni ludzie śpiewają złowrogie Jutro należy do nas. Podobnie zwyczajną wieś z lat 60. opisał Martin Sperr, a polską prapremierę jego Scen myśliwskich wystawił Teatr Polski w Poznaniu. Dzięki świetnej muzyce Dominika Strycharskiego i efektownej scenografii Sabine Mader opowieść o prześladowaniu homoseksualisty Abrama staje się wnikliwym studium zła rodzącego się z lęku przed odmiennością. Wraz z zamkniętymi w blaszanym kontenerze bohaterami uczestniczymy w brutalnej wiwisekcji „tradycyjnej wspólnoty". Umowna przestrzeń, kilka rekwizytów, skrawki sytuacji. Niestety, nie wszyscy aktorzy odnajdują się w tej konwencji. Część próbuje emocje postaci wykrzyczeć, choć — jak pokazuje finał — nie krzyk brzmi najmocniej. Największym odkryciem spektaklu, prócz przygnębiająco aktualnego tekstu, są Konrad Cichoń w roli nadwrażliwego Rovo i Kornelia Trawkowska jako Paule. Szczerzy, naturalni i konsekwentnie osobni wobec mieszkańców miasteczka i chłodnej mechaniki spektaklu.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji