Artykuły

Paryż. "Don Giovanni" w La Defense

Jednym z głównych punktów obchodów we Francji 250. rocznicy urodzin Wolfganga Amadeusza Mozarta jest wystawienie w starej paryskiej operze - Palais Garnier - (jedna z dwóch, obok Bastylii, scen opery paryskiej) "Don Giovanniego" w inscenizacji austriackiego reżysera filmowego Michaela Haneke. Jest to pierwsza inscenizacja operowa reżysera "Pianistki".

Haneke umiejscowił akcję opery w biurowcu w podparyskiej dzielnicy wieżowców La Defense. Don Giovanniego zrobił dyrektorem

przedsiębiorstwa, bezceremonialnie wykorzystującego pozycję zawodową do uwodzenia swoich pracowniczek; wieśniacy przemienili się w ekipę sprzątającą biurowiec. Francuskie środki przekazu bardzo różnie oceniają ten inscenizacyjny pomysł.

Recenzenci nie szczędzą pochwał śpiewakom. Rolę Zerliny - w mozartowskim oryginale ulęgająca czarowi Don Giovanniego wieśniaczka, w inscenizacji Haneke zgwałcona przez dyrektora sprzątaczka - śpiewa młoda polska artystka, Aleksandra Zamojska [na zdjęciu]. Większość francuskich środków przekazu wystawia jej bardzo pochlebną ocenę, zwracając uwagę na dobrze wykształcony głos.

Aleksandra Zamojska studiowała śpiew u Zdzisławy Donat w Krakowie oraz u Lilian Sukis i Bredy Zakotnik w salzburskim Mozarteum. Karierę międzynarodową rozpoczęła w 2001 r. od roli Królowej Nocy w"Zaczarowanym flecie" Mozarta w Theatre des Champs Elysees w Paryżu. Śpiewała w operach Mozarta w Montpellier i Perpignan. W 2004 r. wystąpiła na Festiwalu Mozartowskim w Salzburgu w "Kawalerze srebrnej róży" Ryszarda Straussa.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji