Artykuły

Gniezno. Teatralna długa przerwa u Fredry

Teatr im. Aleksandra Fredry kontynuuje działania edukacyjne. Tym razem jednak w roli uczniów wystąpią nauczyciele. Teatr inicjuje projekt "Teatralna długa przerwa" przeznaczony dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów.

Od dwóch sezonów gnieźnieński teatr, korzystając z doświadczeń i umiejętności profesjonalnych pedagogów teatru, z powodzeniem rozwija nowoczesną działalność edukacyjną. Niedawno zakończył się tu dofinansowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Restart - Łańcuch Sztuki" skierowany przede wszystkim do młodzieży, która sama zgłosiła się do teatru.

Najnowszy projekt edukacyjny, który rozpocznie się w styczniu i na stałe zagości wśród działań teatru, będzie tym razem realizowany w podstawówkach i gimnazjach. Dlatego też jego nazwa nawiązuje do szkolnej nomenklatury - "Teatralna długa przerwa". Uczestnikami warsztatów będą nauczyciele, a poprowadzi je edukator z Teatru im. Aleksandra Fredry.

Celem "Teatralnej długiej przerwy" jest pokazanie nauczycielom, jak użytecznym narzędziem w ich pracy może okazać się teatr. Ma on dawać nowe, ciekawe techniki sprzyjające aktywizacji dzieci i młodzieży, podejmowaniu z nimi partnerskiego dialogu i integracji nauczyciel - uczeń, ale i uczeń - uczeń. Projekt adresowany jest do wszystkich pedagogów pracujących z dziećmi uczącymi się w szkołach podstawowych i gimnazjach.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji