Artykuły

Szczecin. Współczesny w akcji bilet za 250 gr

Rozmowa Głosu Szczecińskiego z Mirosławem Gawędą, dyrektorem Teatru Współczesnego o akcji "Bilet za 250 groszy"

Ponad 100 teatrów w całym kraju zagra 23 maja spektakle w specjalnej cenie 250 groszy (2.50 zł). Wśród nich znajdą się najgłośniejsze i najpopularniejsze tytuły ostatnich sezonów. Akcja.. Bilet za 250 groszy" jest jednym z elementów realizowanego z inicjatywy minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. Małgorzaty Omilanowskiej programu KULTURA DOSTĘPNA. To systemowe rozwiązanie, które ma służyć niwelowaniu barier kompetencyjnych i finansowych, szczególnie dla grup narażonych na wykluczenie.

11 maja rusza sprzedaż biletów na spektakle za 250 groszy. Co spowodowało, że Teatr Współczesny przyłączył się do ogólnopolskiej akcji z okazji Dnia Teatru Publicznego?

- Akcja "Bilet za 250 groszy" jest częścią obchodów 250-lecia teatru publicznego w Polsce i ma uaktywnić indywidualnego widza, aby częściej odwiedzał teatr. Jej ideą jest także uczynienie teatru miejscem bardziej dostępnym nie tylko poprzez niwelowanie barier finansowych, ale również dzięki podniesieniu kompetencji kulturowych osób narażonych na wykluczenie. Trudno, abyśmy jako instytucja publiczna nie wzięli udziału w takiej akcji.

Jakie spektakle zostaną pokazane w Teatrze Współczesnym w ramach tej akcji?

- W Dniu Teatru Publicznego, czyli 23 maja, w repertuarze Teatru Małego mamy najnowszą propozycję naszej sceny - monodram "Smaki i dotyki" w wykonaniu Krystyny Maksymowicz, przygotowany na podstawie opowiadania Ingi Iwasiów, a na dużej scenie będziemy gościć Konrada Pawickiego z zespołem. Zagrają koncert zatytułowany "Zły 2 - Przebudzenie".

Czy w dzisiejszych czasach trzeba specjalnych akcji promocyjnych, żeby zachęcić widzów do chodzenia do teatru? Bo nie jest to raczej kwestia ceny, bilety w szczecińskich teatrach nie są drogie.

- Akcje promocyjne, które stanowią jeden z elementów strategii marketingowej teatru, bez wątpienia wzmagają zainteresowanie widzów. Akcja ma skłonić Polaków do odwiedzania teatru przynajmniej jeden raz w roku.

Jak wygląda frekwencja w TW, kiedy nie ma tego typu akcji promocyjnych ani premier? Czy jest problem z zapełnieniem widowni? - Nie mamy problemów z frekwencją, w naszym repertuarze są nawet takie tytuły, na które trzeba rezerwować bilety z dwumiesięcznym wyprzedzeniem.

Czy jest duże zainteresowanie widzów akcją? W innych miastach podobno widzowie organizują specjalne działania.

- Owszem, jest zainteresowanie akcją, ludzie dzwonią i upewniają się, że będą mogli zakupić u nas bilet za 250 groszy.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji