Artykuły

Marzenia szóstego stopnia

W domu handlarza sztuki zjawia się dziwny gość - czarnoskóry Paul. Ma niezwykłe maniery, jest dobrze ubrany. Twierdzi, że po­chodzi z rodziny sławnego reżyse­ra Sidneya Poitier i studiuje razem z dziećmi bohaterów. Jego wizyta pomaga gospodarzom przepro­wadzić ważną transakcję. Wdzięczni, proponują mu spędze­nie u nich nocy. Ten sprowadza sobie kochanka, co kończy się awanturą. Jednak chłopak nie zni­ka z ich życia. Okazuje się, że podobne wizyty zdarzyły się w do­mach ich przyjaciół. Policja nie może jednak przyjąć oskarżenia. Nic nie zginęło. Sprawa Paula nie daje im spokoju. Próbują się do­wiedzieć, kim on jest. Dlatego wkraczają w życie czarnoskórego geja...

Historia opowiedziana w sztuce Johna Guera jest rzeczywiście niezwykła. W dodatku w insceni­zacji znalazły się duże pieniądze, nagi facet i postmodernistyczna scenografia. Są także najważniej­si bohaterowie: Loisa, kobieta zaangażowana w interes męża, oraz Paul. To on wprowadza w jej życie największy zamęt. Przeciętny Po­lak nie ma pojęcia, co to jest biznes i miliony dolarów. Pozba­wiony jest także przyjemności mieszkania na ostatnim piętrze drapacza chmur. Oczywiście trud­no, żeby w nadwiślańskim domu zjawił się Murzyn wieczorową po­rą. Paul ma jednak marzenia, cho­ciaż i tak jest skazany na klęskę. Nie umie wedrzeć się w odległy dla niego świat. Potrafi przeob­razić się w kogoś innego. Ale to nie wystarcza. Los już go zakwali­fikował.

W "Szóstym stopniu oddalenia" na deski Teatru Dramatycznego powraca po kilku latach pobytu w Ameryce Elżbieta Czyżewska. Aktorka uległa namowom reżyse­ra Piotra Cieślaka. Omar Sangare zagrał Paula. W przeciwieństwie do reszty młodych aktorów reży­ser nie zaniedbał tej postaci, która jest pierwszą główna rolą Omara Sangare na tej scenie. Oby nie ostatnią.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji