Artykuły

Poznań. Wkrótce 20. rocznica śmierci Tadeusza Łomnickiego

"Klasyka na Nowo" to tydzień, w którym Teatr Nowy proponuje swoim widzom uczczenie pamięci patrona teatru - Tadeusza Łomnickiego. 22 lutego mija dwadzieścia lat od jego śmierci na poznańskiej scenie podczas próby "Króla Leara".

Chcemy podczas naszego "szekspirowskiego tygodnia pamięci" zastanowić się wraz z Państwem nad przemijalnością teatralnych konwencji i trendów ostatniego dwudziestolecia. Od 14 do 19 lutego zapraszamy m.in. na poznańską trans-operę "Sen nocy letniej" z muzyką Leszka Możdżera, projekcję filmu i wystawę zdjęć z pamiętnych prób "Króla Leara" (na zdjęciu Tadeusz Łomnicki) w reżyserii Eugeniusza Korina z 1992 roku oraz filmowe prezentacje wybitnych realizacji "Leara" w reżyserii wielkich ludzi teatru.

***

Plan projekcji:

15.02.2012 (środa) Luc Bondy: "König Lear", 2008, Burgtheater Wiedeń (rejestracja telewizyjna*)

16.02.2012 (czwartek) Frank Castorf: "König Lear", 1992, Volksbühne Berlin (materiały archiwalne**)

17.02.2012 Robert Wilson: "King Lear", 1990, Schauspiel Frankfurt (materiały archiwalne**)

18.02.2012 Eugeniusz Korin/Tadeusz Łomnicki: "Król Lear" (zapisy prób), Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego, Poznań (rejestracja telewizyjna*)

* nagranie dobrej jakości wykonane przez telewizję

** nagranie video pochodzące z archiwum, którego jakość odbiega od dzisiejszych cyfrowych standardów

Wstęp na projekcje jest bezpłatny.

***

Na zakończenie prawdziwy rarytas na żywo - tylko raz w Poznaniu - "Miranda", czyli świetna adaptacja szekspirowskiej "Burzy" w inscenizacji wielkiego maga europejskiego teatru - Oskarasa Koršunovasa.

"Miranda" Oskarasa Korsunovasa (OKT/Vilnius City Theatre) to nowa inscenizacja Szekspirowskiej Burzy. Spektakl, cieszącego się międzynarodowym uznaniem reżysera, był głównym wydarzeniem XV Festiwalu szekspirowskiego w Gdańsku w 2011 roku. Głęboka i zarazem poetycka Burza zostaje odczytana za pomocą dwóch postaci Prospera i Mirandy. Korsunovas uważa, że Burzę można interpretować na wiele sposobów. Jan Kott dostrzega w niej dramat społeczny, niekończącą się absurdalną walkę o władzę. Wielopłaszczyznowość inscenizacji Korsunovasa zaciera granice między światem realnym a fikcją. Charakterystyczne wnętrze ciasnego pokoju jest tłem dla starego ojca i jego upośledzonej córki. Ona jest skazana na niego, on jest dla niej wszystkim.

Spektakl tłumaczony na język polski.

Bilety:

normalne: 50-70 pln

ulgowe: 35-50 pln

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji