Męski bilans strat
"Opowieści afrykańskie według Szekspira" w reż. Krzysztofa Warlikowskiego Nowego Teatru w Warszawie i europejskiej grupy Prospero. Poleca Sukces.
Zjawiające się przy muzyce Chopina postacie z komiksu "Maus" Arta Spiegelmana, czyli myszy i ich prześladowcy świnie. Stanisława Celińska jako nauczycielka salsy. Małgorzata Hajewska-Krzysztofik zjadająca
i jednocześnie usiłująca zwymiotować na oczach widzów krwisty tatar... Co to ma wspólnego z Szekspirem? Warlikowski niby robi spektakl na podstawie tekstów wielkiego Anglika, ale tak naprawdę wystawia zupełnie nowy tekst, w którym nakładają się fragmenty "Króla Leara", "Otella" i "Kupca weneckiego", książek Johna Maxwella Coetzeego i zamówione specjalnie do spektaklu monologi napisane przez Libańczyka z kanadyjskim paszportem Wajdiego Mouawada. A wszystko, by opowiedzieć historię starca (Adam Ferency) otoczonego przez kobiety, lecz niezrozumianego i desperacko szukającego miłości.