Artykuły

Gajos w Narodowym

W kwietniu na jednej ze scen Teatru Narodowego, w Teatrze Małym, spotkały się dwie wielkie indywidualności: Kazimierz Kutz i Janusz Gajos. Ostatni raz pracowali razem piętnaście lat temu i to w teatrze telewizji. W prawdziwym teatrze nie pracowali nigdy.

"Śmierć komiwojażera" jest pierwszym wspólnym przedsięwzięciem. Napisana przed ponad pół wiekiem sztuka Millera nie straciła nic z aktualności. Brutalne prawa ekonomiczne dotykają szczególnie słabszych.

I Gajos, i Kutz pochodzą ze Śląska. Zetknęli się nie raz z biedą. Może właśnie to pozwoliło im stworzyć niezwykłe przedstawienie ze znakomitą, jeśli nie najlepszą rolą J. Gajosa, który kreuje rolę Willego. To majstersztyk artystyczny. Właściwie trudno tu mówić o kreacji. Aktor po prostu jest Willym. Gajos na scenie wytwarza aurę czarodziejskiej gry, do której wciąga nie tylko partnerów scenicznych, ale i widzów. Autentyzm kreowanej przez Gajosa postaci sprawia, że wierzymy aktorowi od początku do końca. Ulegamy jego kunsztowi i czarowi.

Ale na uwagę w warszawskiej inscenizacji zasługuje cały grający w spektaklu zespół. Pełna ciepła, choć może zbyt wyciszona jest Anna Seniuk w roli żony i matki. Znakomicie role synów zinterpretowali Zbigniew Zamachowski i Wojciech Malajkat. Szczególne słowa pochwały należą się właśnie Malajkatowi. Jego Biff jest nad wyraz prawdziwy. Ta rola udowadnia, że ma on wciąż ogromny artystyczny potencjał.

Scenografię stworzył pracujący od lat w Ameryce Andrzej Dudziński.

Zaś twórcą muzyki jest Jan Kanty Pawluśkiewicz.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji