Artykuły

Faust goes rock

Przez cztery ostatnie wieczory maja na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie gościł Polski Teatr Tańca z Poznania. Ten jedyny w Polsce i autonomiczny zespół baletowy udowodnił, że jest najlepiej się rozwijającą grupą baletową w kraju. Występy rozpoczęto "Skrzypkiem opętanym" Bolesława Leśmiana (podtytuł: "Baśń mimiczna w trzech przywidzeniach, dziejąca się w tych intermediach istnienia, gdzie słów nie bywa, a wszyscy się nawzajem rozumieją"), w choreografii Ewy Wycichowskiej do muzyki Macieja Małeckiego. Występy rockowe zamknęło widowisko "Faust goes rock".

Poznański ośrodek tańca stworzyła primabalerina Teatru Wielkiego Olga Sławska. W roku 1971 dyrektorem Państwowej Szkoły Baletowej został Konrad Drzewiecki i on jako pierwszy wprowadził do edukacji baletowej techniki tańca modern. Od tej pory Poznań na zawsze związał się z tańcem nowoczesnym. Specjalnie dla Drzewieckiego utworzono Polski Teatr Tańca. Jego twórca wypracował oryginalną koncepcję inscenizacyjno-choreograficzną polegającą na splataniu najróżniejszych technik tańca współczesnego z elementami klasyki. Od roku 1988 dyrektorem PTT jest tancerka, choreograf i pedagog - Ewa Wycichowska. Kontynuuje ona rozpoczęte przez Drzewieckiego poszukiwania własnego języka ruchowego, jednocześnie odeszła od koncepcji teatru stricte autorskiego. Nie boi się zapraszać do współpracy choreografów młodych i często kontrowersyjnych, dla których współpraca z baletem poznańskim jest jedyną szansą realizacji oryginalnych i odważnych pomysłów.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji