Artykuły

Obietnice Operetki

PRZED paroma dniami, o niecodziennej dla teatru - południowej porze, odbył się w Warszawskiej Operetce kolejny popis wychowanków studia baletowego. Dodajmy, że obok tej "szkółki" Operetka prowadzi studio wokalno-aktorskie. Po trzech latach nauki - trzy lata na tutejszej scenie. Taka jest pisana umowa między adeptami i dyrekcją. Ten młody narybek Operetki zaprezentuje swoje umiejętności najpełniej podczas wielkiej rewii, do której sposobi się muzyczna scena na Nowogrodzkiej. Ale nim ta premiera trafi, na afisz - pytamy dyr. Stanisławę Stanisławską o bliższe zapowiedzi repertuarowe.

Po udanej "Rose Marie", na przełomie listopada i grudnia zaprosi nas Operetka na spektakle humoreski słynnego Milutina pt.: "Popłoch wśród dziewcząt" (libretto wg. Kryłowa). Ta pozycja jest pierwszym sygnałem współpracy warszawskiego teatru z operetką moskiewską. Premierę przygotowują realizatorzy radzieccy. Reżyseruje J. S. Barabaszów, scenografia spoczywa w rękach P. M. Kiryłowa, muzyczne kierownictwo sprawuje pracujący już od 3 miesięcy na Nowogrodzkiej E. D. Abusalimow, a choreografia będzie dziełem O. Szerkowa, który obiecał tu się na najbliższy rok w roli pedagoga baletu.

W przyszłym roku zobaczymy zapowiadane już "Życie Straussa", monograficzną opowieść o życiu króla walca w muzycznym opracowaniu Jerzego Dobrzańskiego

Dla Operetki Krzysztof Pankiewicz przygotowuje musical "Sługa trzech panów", oparty na tekście "Sługi dwóch panów" Goldoniego. Kanwą muzyczną będą kompozycje Bacha, Haendla i in.

Od nowego sezonu Warszawska Operetka pozyskała czworo śpiewaków. Są to soprany: Danuta Renzówna, Aniela Obarska i Barbara Minoł oraz baryton Jerzy Gaweł.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji